Saavutettavuusauditoinnit

  1. Etusivu
  2.  » 
  3. Saavutettavuus
  4.  » Saavutettavuusauditoinnit

Avaavalla on laaja kokemus erilaisten digitaalisten palvelujen saavutettavuuden arvioimisesta, esimerkiksi:

  • Verkkosivustoissa
  • Sähköisissä asiointipalveluissa
  • Digitaalisissa oppimisympäristöissä
  • Mobiilisovelluksissa
  • Sähköisissä asiakirjoissa, liitetiedostoissa ja lomakkeissa
  • Itsepalvelupäätteissä ja -kioskeissa

Avaavan auditoinneissa arvioidaan saavutettavuutta käyttäjien näkökulmasta. Auditoinnissa on aina mukana näkövammainen saavutettavuusasiantuntija, jolle ruudunlukijaohjelmien käyttö on arkipäivää. Lopputuloksena asiakas saa käsityksen todellisista käytännön ongelmista ja pystyy kohdistamaan saavutettavuuskorjaukset siten, että ne aidosti parantavat käyttökokemusta kaikille.

Auditoinnin havainnot dokumentoidaan selkeästi esimerkkien avulla. Asiakas saa konkreettiset korjausehdotukset, joiden avulla on helppo muuntaa auditoinnin tulokset käytännön toimenpiteiksi. Auditointiin sisältyy konsultoiva palautetilaisuus, jossa saavutettavuuspuutteet voidaan käydä läpi yhdessä esimerkiksi tuote- tai palveluomistajan sekä kehitystiimin tai ulkopuolisen järjestelmätoimittajan kanssa. Tarvittaessa Avaava laatii auditointiraportin yhteydessä myös saavutettavuusselosteen.

Avaava palvelee asiakkaita kautta Suomen.